Як отримати субсидію?

Роз'яснення по субсидіям
http://teplo.gov.ua/

 

Як отримати субсидію?
Хто має право на отримання субсидії?
Допомогу держави – субсидію – може отримати більшість українських родин, якщо їхні комунальні витрати перевищують в середньому 15% щомісячного сукупного доходу. Уряд адресно заплатить за кожного громадянина.
Наприклад, сім’я, у якій двоє працездатних батьків та одна дитина, проживає у Києві у квартирі площею 50 м2. Дохід родини – 7000 грн. на місяць, комунальні витрати – 2520 грн. У разі оформлення субсидії така сім’я сплачуватиме за комуналку всього 875 грн., решту – 1645 грн. – заплатить держава.
Держава зробила крок назустріч і тим людям, які орендують житло. Такі сім’ї, на підставі договору найму (оренди) житла, теж можуть оформити субсидію і значно менше платити за комунальні послуги.
Субсидія розраховується виходячи з доходу зареєстрованих у будинку (квартирі) осіб і оформлюється на будь-кого з членів сім’ї. Наявність заборгованості з оплати за житлово-комунальні послуги не впливає на визначення права на призначення субсидії.
Громадяни, які одержували субсидію протягом 2015-2016 рр., автоматично отримуватимуть її в наступному (2016-2017рр) опалювальному сезоні.
Як оформити субсидію?
Механізм оформлення житлових субсидій суттєво спрощено. Для отримання державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити лише Заяву та Декларацію про доходи. Жодних інших документів не потрібно.
Кожна українська сім’я отримає у поштову скриньку бланк Декларації про доходи, Заяви на отримання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг та інструкцію як їх правильно заповнити.
Готові документи можна:
самостійно подати до місцевих управлінь праці та соціальної політики;
самостійно подати до сільських і селищних рад;
надіслати рекомендованим листом до органів соціального захисту населення за місцем проживання.
відправити через Інтернет (заповнити заяву та декларацію можна на сайті subsidii.mlsp.gov.ua)
Протягом кількох тижнів днів з моменту отримання документів соціальна установа письмово повідомить про рішення з приводу надання допомоги та її розміру. Субсидія безповоротно призначається на 12 місяців, а не на півроку, як було раніше. Вона автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв.
Ґрунтовні роз’яснення з приводу оформлення житлово-комунальних субсидій можна отримати у фахівців урядової гарячої лінії за номером 15-45. Працює безкоштовно та цілодобово зі стаціонарних і мобільних телефонів.

Як заповнити заяву на субсидію
Інструкція про порядок заповнення бланку Заяви про призначення житлової субсидії
1. Заяву заповнює особа за місцем реєстрації (або особа, яка орендує житло і фактично сплачує вартість одержуваних послуг). Особи, які орендують житло, додають до Заяви договір найму (оренди) житла.
2. У правому верхньому куті має бути зазначено назва місцевого управління соціального захисту населення, до якого подається Заява.
3. У заяві зазначаються відомості про особу: прізвище, ім’я по батькові, зареєстроване місце проживання (для орендарів – фактичне місце проживання) із зазначенням адреси житла: поштовий індекс, населений пункт, вулиця, номер будинку, квартири), контактний номер телефону, реквізити паспорта громадянина України (серія, номер, ким і коли виданий), реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер).
4. У Заяві необхідно підкреслити, на які види послуг призначати субсидію:
на оплату житлово-комунальних послуг;
на придбання твердого палива та скрапленого газу (у разі коли житлове приміщення не забезпечуєтьсяелектро-, тепло- або газопостачанням для опалення).
Якщо домогосподарство користується твердим паливом, скрапленим газом та комунальними послугами, необхідно підкреслити все.
5. У Заяві необхідно вказати відомості про житлово-комунальні послуги, якими користується сім’я, зокрема:
у графі “Номер особового рахунку” – номер особового рахунку, який міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
у графі “Найменування організації, що надає послуги” – назву організації, що міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
у графі “Примітки” зазначається наявність або відсутність засобів обліку, а саме: “є лічильник” або “немає лічильника”.
6. У Заяві необхідно відмітити чи розглядати питання призначення субсидії комісією, створеною місцевими органами влади, що здійснюється на підставі обстеження умов проживання сім’ї.
Рішення про призначення субсидії комісією приймається у таких випадках:
на збільшену понад норму площу житла непрацездатним особам;
у складі сім’ї є особи які зареєстровані але не проживають у житловому приміщенні;
за фактичним місцем проживання особі, яка орендує житло на підставі договору оренди;
зареєстровані у житловому приміщенні особи сплачують за житлово-комунальні послуги на розділені особові рахунки;
сім’я протягом 12 місяців перед зверненням здійснила одноразову покупку або оплатила послуги на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тис гривень.
7. Відомості, зазначені у Заяві, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Заяви.
Звертаємо увагу, що для громадян, які вже одержують субсидію, додатково надавати документи для її призначення не потрібно.

Зразок заповнення заяви
Завантажити заяву

Як розраховується розмір субсидії?
В основу формули розрахунку розміру субсидії взято залежність доходу сім’ї на рівні двох прожиткових мінімумів на особу і витрат, які не перевищують 15% сукупного доходу такої родини.
Формула розрахунку субсидії: середньомісячний дохід сім’ї ділиться на кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб і визначається середньомісячний дохід на одну особу. Цей дохід ділиться на прожитковий мінімум (з травня 2016 р. 1399 грн.), ділиться на базовий коефіцієнт 2 і множиться на 15%.
Базовими цифрами у формулі є залежність, при якій сім’я з доходом на рівні двох прожиткових мінімумів на особу сплачує за комунальні послуги 15% сукупного доходу. Далі ця залежність застосовується до конкретної сім’ї з конкретними доходами.
Для прикладу розглянемо дві сім’ї:
1 сім’я – дві особи з сукупним доходом 4000 грн. на місяць;
2 сім’я – три особи з сукупним доходом 6000 грн. на місяць.
І в першому і в другому випадках середньомісячний дохід на одну особу становитиме 2000 грн., тому відсоток обов’язкового платежу у цих сімей буде однаковий = 2000/1399/2*15% = 10,72%.
Але розмір обов’язкового платежу у них буде неоднаковий, оскільки у них різний сукупний дохід:
1 сім’я = 4000 грн. * 10,72% = 428,8 грн.
2 сім’я = 6000 грн. * 10,72% = 643,2 грн.
Відповідно, за однакового розміру платежу за комунальні послуги (1000 грн.), ці сім’ї матимуть різний розмір субсидії:
1 сім’я = 1000 грн. – 428,88 = 571,12 грн.
2 сім’я = 1000 грн. – 643,2 = 356,8 грн.
Таким чином, відсоток обов’язкового платежу для сімей з однаковим доходом на одну особу буде однаковим, а от розмір платежу залежить від сукупного доходу сім’ї: чим більша кількість членів сім’ї та її сукупний дохід, тим більшим буде і платіж.
Формула дає преференції людям з невисокими доходами: що менші доходи має родина, то нижчими будуть її витрати на комунальні послуги і більшою її підтримка з боку держави.

Які нормативи використовуються під час розрахунку субсидії?
З 1 жовтня 2014 року удосконалено Порядок призначення житлових субсидій, згідно з яким запроваджено:
нову соціальну норму житла: зменшено на одну особу (з 21 кв.м до 13,65 кв.м) та збільшено на сім’ю (з 10,5 кв.м до 35,22 кв.м);
нові соціальні нормативи користування ЖКП (зменшено норму споживання природного газу, встановлено норму централізованого водопостачання, збільшено норму споживання електричної енергії);
новий механізм розрахунку обов’язкового відсотка платежу (розраховується індивідуально для сім’ї, залежно від доходів).
Ці зміни дають змогу громадянам сплачувати за комунальні послуги відповідно до фактичних обсягів споживання кожного виду послуг, а державі – забезпечувати соціальну підтримку на оплату реальних обсягів споживання цих послуг.
Якщо сім’я використовує менше, ніж встановлено соціальним нормативом в межах опалювального періоду, зекономлені кошти оформляються у рахунок майбутніх платежів, в тому числі обов’язкової плати. Це стимулює людей до економії, оскільки вартість неспожитого газу у тепліші місяці опалювального періоду можна буде використати в разі перевищення норми у холодніший період. Тобто, якщо сім’я у листопаді спожила на 100 кубів газу менше, ніж встановлено нормою, то цей обсяг газу вона може спожити у холодніші місяці, наприклад у січні.
За надлишки площі і використаних комунальних послуг необхідно сплачувати повну вартість послуг.

Соціальні нормативи споживання природного газу для надання субсидій

Норми споживання (до 1 жовтня 2014 року)
На опалення житла (в опалювальний період) – 11 м3 на 1 м2 площі.
На приготування їжі (газова плита) – 9,8 м3 на особу.
На приготування їжі та підігрів води (газова плита за відсутності гарячого водопостачання і газового водонагрівача) – 18,3 м3 на особу.
На приготування їжі та підігрів води (газова плита за наявності газового водонагрівача) – 23,6 м3 на особу.

Соціальні нормативи (з 1 жовтня 2014 року – зі змінами з 01.05.2016)
На опалення житла (в опалювальний період) – 5,5 м3 на 1 м2 площі.
На приготування їжі (газова плита) – 4,4 м3 на особу.
На приготування їжі та підігрів води (газова плита за відсутності гарячого водопостачання і газового водонагрівача) – 7,1 м3 на особу.
На приготування їжі та підігрів води (газова плита за наявності газового водонагрівача) – 14 м3 на особу.

Як заповнити декларацію
Інструкція про порядок заповнення бланку Декларації про доходи і витрати осіб,які звернулися за призначенням житлової субсидії
Декларацію заповнює особа за місцем реєстрації (або особа, яка орендує житло і фактично сплачує вартість одержуваних послуг.
У правому верхньому куті зазначається назва місцевого управління соціального захисту населення до якого подається Декларація.
У розділі І:
У позиції 1 вказуються прізвище, ім’я по батькові особи, яка звертається.
У позиції 2 необхідно зазначити загальну та опалювальну площу житлового приміщення (кв. метрів), кількість поверхів у будинку, а також підкреслити тип будинку: індивідуальний чи багатоквартирний.
У позиції 3 вказуються відомості про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих – для осіб, які орендують житло і вказані у договорі оренди, або для індивідуальних забудовників, будинки яких не прийняті в експлуатацію), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги із зазначеннямпрізвища, ім’я по батькові, дати народження, серії та номера паспорта, ідентифікаційного номера (за наявності) таких осіб. У графі „Примітки” можливо зазначити, що конкретна особа не проживає і їй не нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
У розділі ІІ:
заповнюються відомості про всі види доходів (заробітна плата, пенсія, допомога, стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції тощо) осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих, зазначених у договорі оренди), за попередній календарний рік.
Звертаємо увагу, що у Декларації непотрібно вказувати розмір доходу, а зазначається лише вид доходу та найменування організації, де отримано такий дохід, а для фізичних осіб-підприємців – група платника єдиного податку.
У розділі ІІІ:
вказується інформація про осіб, які здійснили одноразову купівлю майна або оплату послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень із зазначенням виду, вартості, дати здійснення купівлі (оплати) майна або послуг.
Відомості, зазначені у Декларації, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Декларації.

Зразок заповнення декларації
Завантажити бланк декларації

Калькулятор комунальних витрат та субсидій

Оформлення субсидії онлайн